Podczas sobotniego wyjazdu autokarowego wzdłuż rzeki Bug – na wschód – przeżyliśmy niezapomniane chwile. Celem wycieczki były miejsca kultu religijnego: Kodeń i Grabarka.

Od samego początku dopisywała nam pogoda i wspaniałe humory.

Uczestniczyliśmy we mszy świętej w naszej intencji w Sanktuarium Matki Bożej Kodeńskiej u  Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej. Wysłuchaliśmy interesującej historii sanktuarium opowiedzianej przez księdza Andrzeja Kilanowskiego. Modliliśmy się do Matki Bożej Kodeńskiej, składając nasze intencje. Po smacznym posiłku spacerowaliśmy po rozległym parku w którym  podziwialiśmy Drogę Krzyżową z oryginalnymi rzeźbami.

Żegnając Kodeń udaliśmy się nad Bug, skąd roztaczał się przepiękny widok na okoliczny krajobraz i granicę z Białorusią. Następnie wyruszyliśmy w dalszą drogę na Świętą Górę Grabarkę – najważniejsze w Polsce miejsce kultu religijnego wyznawców prawosławia. Dzielnie pokonaliśmy schody na górę, gdzie znajduje się piękna cerkiew monasterska. Ale największe wrażenie wywołują krzyże okalające cerkiew Przemienienia Pańskiego, przynoszone przez wiernych wraz z intencjami.

Zwiedziliśmy główną świątynię, a na koniec naszej podróży mogliśmy podziwiać artykuły z monasterskiej rękodzielni sprzedawane przez Siostry z monasteru żeńskiego św. Marty i Marii. Zobaczyliśmy również słynne źródełko o mocy uzdrawiającej.

Co prawda Grabarka żegnała nas deszczem, ale doskonały nastrój dopisywał do końca naszej wycieczki, a drogę powrotną umilaliśmy sobie wspólnym śpiewem. Wycieczka sprawiła wszystkim uczestnikom wiele radości, a wspomnienia ze wspólnej integracji z pewnością zostaną z nami na długi czas.